Aktualności
Portale społecznościowe a marketing

Wykorzystanie portali i mediów społecznościowych w strategiach marketingowych nie traci na popularności. Nic dziwnego, gdyĹź jest to tani i prosty sposób na bezpośrednie dotarcie do pożądanej grupy docelowej.
 
Czym jest social media marketing?


Marketing społecznościowy wykorzystuje popularne portale i media społecznościowe, takie jak Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Nasza Klasa, blogi itd., do promowania produktów i marek. Charakter tych mediów pozwala na jednoczesne dotarcie do tysięcy, a nawet milionów ich uĹźytkowników, co czyni z nich narzędzie marketingowe o ogromnym potencjale.
Najpopularniejszym portalem pozostaje Facebook. Działania marketingowe na tym serwisie skupiają się przede wszystkim wokół oficjalnej strony danej firmy (fan page’a), na którym prowadzone są rozmaite akcje promocyjne. Charakter tych akcji moĹźe przyjąć rozmaitą formę, w zaleĹźności od specyfiki danego portalu. Inaczej będzie wyglądało prowadzenie mikrobloga branĹźowego, a inaczej kampania próbująca stworzyć najnowesze viral video na Youtube. Jednak wszystkie działania w serwisach społecznościowych opierają się na tym samym – przywiązaniu do marki.
 
Wady i zalety marketingu społecznościowego


O zaletach tego rodzaju marketingu napisano juĹź niemało. Daje on moĹźliwość szybkiego dotarcia do ogromnej rzeszy odbiorców nawet mniejszym firmom, nie dysponującym duĹźym budĹźetem. NaleĹźy jednak dodać, Ĺźe ma on teĹź swoje słabe strony.

Przede wszystkim, akcje promocyjne w portalach społecznościowych zwykle nie przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaĹźy. Ich celem, w pierwszej kolejności, jest budowanie świadomości marki i zdobycie jak największej grupy lojalnych klientów.
Druga wada to niepewne rezultaty takich kampanii. Wiąże się to z samą naturą serwisów społecznościowych. Jeśli internautom spodobają się nasze wpisy i akcje promocyjne, z chęcią udostępnią je znajomym i nasza kampania moĹźe odnieść ogromny sukces. Natomiast gdy uznają nasz profil za nieciekawy czy teĹź nie trafiający w ich gust, wszystkie nasze wysiłki spełzną na niczym.

Dlatego tak waĹźne jest profesjonalne przygotowanie kampanii reklamowej. NaleĹźy pamiętać nie tylko o skoordynowaniu działań na wszystkich platformach, ale teĹź o odpowiednim sprofilowaniu kaĹźdej akcji promocyjnej pod kątem docelowej grupy odbiorców. Portale społecznościowe dają teĹź unikalną moĹźliwość interakcji w czasie rzeczywistym z konsumentami, i szybkiego reagowania na ich opinie, co warto wykorzystać. Jeśli powaĹźnie myślimy o marketingu w Internecie w którym udział będą miały media społecznościowe, warto powierzyć prowadzenie kampanii reklamowej naszej firmy profesjonalistom.




Nie ma się co oszukiwać - jeśli chcemy, aby nasza firma czy organizacja odniosła we współczesnym świecie sukces, musimy walczyć o uwagę odbiorcy w Internecie. NiezaleĹźnie od tego, czy posiadamy własną stronę ...
Jest kilka czynników które wpływają na to, czy post opublikowany na Facebooku okaĹźe się sukcesem. Jeśli ktoś nie ma doświadczenia w obsłudze tego portalu, lub nie zajmuje się zawodowo social ...
Posiadanie profilu firmowego na róĹźnych portalach społecznościowych jest juĹź obecnie normą. Jest to świetna forma na nawiązanie komunikacji z naszymi klientami i partnerami biznesowymi, na której w ...